Moros & Cristians. Una festa. Col·lecció La Farga. Monogràfica. MACMA-Bancaixa. Tapa dura. Nº 25. 7é Pr

Moros & Cristians. Una festa. Col·lecció La Farga. Monogràfica.  MACMA-Bancaixa. Tapa dura. Nº 25. 7é Pr

Moros i cristians. Una festa fa una descripció i anàlisi de la festa de Moros i Cristians. Una festa que a data de hui, per nombre de celebracions i de participants, és sense dubte, la més popular del País Valencià -en poc menys de quaranta anys s'ha passat de trenta poblacions que la celebraven a les vora dues-centes actuals. L'obra situa la festa geogràficament i històricament, tot incidint al segle XIX, moment en què aquesta adquireix al nostre territori unes característiques pròpies que la fan única al món. Altres aspectes més puntuals, com ara el component mític i religiós, el calendari i la seqüència festiva, la distribució del col·lectiu fester en filaes o compareses, les ambaixades, la música, la pólvora i la gastronomia, completen aquesta engrescadora panoràmica.

978-84-96187-42-9

Alcaraz i Santonja, Albert