2 gegants i cabets.Tallers de cultura popular valenciana. Carpeta rosa amb llibre anillat dins, DVD i document signat per Vicent Ortuño

Després del recordatori de la desfeta d'Almansa (1707) i del 75é aniversari de la signatura de les Nomes de Castelló al 1932, aquest any 2008 es presenta també amb una doble celebració: 800 anys del natalici del rei conqueridor, del rei reconegut i respectat per tots els territoris de llengua comuna, i el 25é aniversari de la promulgació de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià (1983), la llei d'Alacant aprovada amb el màxim consens de les Corts Valencianes. Escola Valenciana, vol encetar aquest any amb la pulicació del segon volum de TALLERS DE CULTURA POPULAR, dedicat als gegants i cabets. Ja ho déiem a la primera carpeta dedicada a la dansà, qui perd els orígens, per la identitat, eixe continua sent el nostre repte. Per això cal continuar treballant de valent, i ara més que mai, per la normalització del nostre tret d'identitat més significatiu i per la reucperació digna de les nostres tradicions i cultura popular. Amb aquesta segona carpeta es vol continuar acostant a l'alumnat dels centres d'ensenyament en valencià les nostres tradicions i així anar construint una escola arrelada al medi des del coneixement de la nostra riquesa patrimonial i cultural. Cal anar redescobrint aspectes desconeguts de la nostra idiosincràsia a partir de la investigació i la recerca, tot sense oblidar la necessitat de possibilitar accions de solidaritat i respecte cap altres cultures des del descobirment i respecte a les nostres tradicions popular vehiculades en la nostra llengua. El respecte per totes les llengües i cultures ha de començar pel respecte i estima a la nostra llengua i a la cultura pròpia. En aquests moments, quan volem mostrar el referent i la imatge valedora de Jaume I com a figura reivindicativa del poble valencià i quan cal recordar que existeix una llei que potencia l'ús de la nostra llengua i que s'incompleix constantment des de l'administració valenciana, el treball elaborat pel grup de Gegants i Cabets d'Ontinyent és una glopada d'aire net, una mostra de la importància de publicar llibres i materials audiovisuals, que ens acosten a la nostra realitat i al nostre tarannà com a poble que vol treballar per un País Valencià i per un món més just i solidari. Nosaltres continuem treballant i continuem reivindicant que EL VALENCIÀ ÉS FUTUR.

978-84-95510-99-0

Gómez, Diego (coordina la col·lecció)

Edicions 96 i Escola Valenciana Federació d'Associacions per la llengua

23 x 2 x 31 cm