Rebosteria a la Marina Alta. Els moriscs de la Marina Alta 400 anys de l'expulsió

El recull de rebosteria que teniu a les mans és una aportació més de la MACMA (Mancomunitat Cultural de la Marina Alta) a les moltes activitats que s'han programat al llarg de l'any 2009 per a commemorar el 400 aniversari de l'expulsió dels moriscs. El treball present no pretén ser cap aportació important a una presumpta història de la rebosteria morisca, entre d'altres motius perquè els préstecs i intercanvis d'informació entre cultures en contacte és constant i intentar establir l'origen d'algunes receptes seria agosarat, sinó una xicoteta mostra per a fer patent el resultat d'eixos intercanvis que han incidit, en major o menor grau, en la configuració de la nostra cultura. Per a mirar d'adaptar-nos a l'època, ens hem permés la llibertat d'eliminar del receptari l'ús dels sobrets de llimonades i del bicarbonat que serveixen per a donar més aire i esponjositat als productes i substituir-los pel rent i deixar aquelles receptes que, pels seus ingredients i manera de realitzar-se, bé podrien haver existit en temps dels moriscs, però sense intentar esbrinar el seu origen o autoria.

978-84-92763-12-2

Ortuño, Vicent - Lozano-Seser, Jovi (Coordinació)

MACMA

La Marina Alta