Entre Calp i Benissa. Costums, agricultura i saviesa: L'art de la terra

A les persones interessades a entendre el paisatge rural i agroforestal configurat al llarg dels segles ens cal conèixer els elements que el conformen. I per aconseguir-ho no tan sols hem de saber d'eixos elements, sinó amerar-los amb un component afectiu íntimament lligat al cognitiu. I això ho fa la mar de bé Pere Molines: impregna d'estima per la terra, pel país, per la natura, la seua aportació generosa al coneixement d'un món, el rural, en vies de desaparició física i fàctica; un món, però, que gràcies a gent com ell podem recrear i fer-lo perdurar en la memória i en l'afecte. I, tambè, per què no dir-ho?, en el somni d'una integració harmònica entre el paisatge i els humans que hauríem d'administrar-lo com un bé comú, admirable, respectable, gaudible. Perquè el llibre d'en Pere ofereix la possibilitat d'establir interrelacions entre uns components naturals i culturals que, a primera vista, podrien semblar fragmentaris, dispersos. I, en fer-ho, facilita l'accés al públic interessat gràcies a aquests components "etno-" (etnobotànics, etnozoològics, etnogeològics) característics dels grups humans que han viscut en simbiosi amb la natura que els envoltava, i amb la qual intentaven establir relacions de benefici mutu. Per això podem afirmar que aquest llibre permet el trànsit amable, enriquidor i didàcticament plaent en la ruta cap a la comprensió, l'estima i el gaudi d'allò que ens envolta, d'allò a qupe aspirem o d'allò que som o creiem ser.

978-84-87979-16-3

Molines Moragues, Pere

Ajuntament de Calp

Calp