4t congrés d'estudis de la Marina Alta. Volum II

Índex: Filologia (Algunes mostres de literatura oral a Teulada, Literatos y poetas en Dénia en la segunda mitad del s. XIX, "Hemeroskopeîon", un poema de Salvador Espriu, Llebeig (Dénia): una de les cares del teatre independent, Forma i color en la toponímia de la Marina Alta, La literatura catalana a la Marina Alta a partir de 1970: trajectòria i vitalitat, La literatura infantil i juvenil a la Marina Alta.). - Ciències de l'educació (Conèixer l'alumnat, una pedra per començar. (Aproximació sociolingüística als adolescents de la Marina Alta), El riu Girona, un riu mediterrani a la Marina Alta, Impacte educatiu del turisme estranger de segona residència en la Marina Alta, L'aprenentatge de la llengua i l'entron, Biblioteques escolars a la Marina Alta.). - Ecologia i medi ambient (Influència de les regeneracions de platges sobre la pesca artesanal, Vulnerabilidad a la contaminació por nitratos en los acuíferos de la Marina Alta, Paisatges amenaçats de la Conca Mediterrànica. Aplicació del sig en l'anàlisis de la dinàmica d'usos del territori (1956 - 1998) a la Vall de Gallinera (Alacant - Espnaya), La avifauna en el municipio de Teulada,Los yacimientos de eolianitas pleistocenas de la Marina Alta: Patrimonio geológico y cultural, La flora i la vegetació en la comarca de la Marina Alta (Alacant): Implicacions en la conservació de la biodiversitat.). - Medicina i salut (Estudio estadístico de la asistencia urológica especializada en el Hospital Marina Alta de Dénia. Resultados cuantitativos 1987 - 2002, Programa de calidad del servicio de urología del Hospital Marina Alta de Dénia. Resultados de los indicadores del cuatrienio 1999 - 2002, Memoria científica, docnete e investigadora del servicio de urología del Hospital Marina Alta de Dénia. Resultados 1987 - 2002, Pobresa i malaltia: el paludisme a la Marina Alta Contemporània (Segles XIX i XX).). - Economia i turisme (La localització dels equipaments a la comarca de la Marina Alta: els problemes de mobilitat interna, La implantació de la agenda 21.).

978-84-7784-512-6

AA.VV

IECMA (Institut d'Estudis Comarcals de la Marina Alta) i Institut Alacanti de Cultura "Juan Gil-Albert"

La Marina Alta