La fragilidad en el tiempo. El vidrio en la antigüedad

En l'exposició "La fragilidad en el tiempo. El vidrio en la antigüedad" es presenta una selecció dels millors objectes de vidre antic conservats en les seus de Barcelona, Empúries, Girona i Ullastret del Museu d'Arqueologia de Catalunya i en el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona. La seua cronologia inclou des del segle VII a.C. fins al segle VII d.C.

La mostra és una oportunitat única per a disfrutar de la contemplació d'uns objectes singulars que, a pesar de la seua fragilitat, han sobreviscut al pas del temps. Són més de 160 peces de qualsevol tipus: senzilles joies, amulets i objectes d'adorn, xicotets recipients per a perfumeria, cosmètica o medicina, plats, gots, copes, gerres i altres tipus d'atuells utilitzats en la taula o en la cuina, fragments de vidre de finestra... Tot el material exposat sorprén per la seua bellesa i el seu bon estat de conservació. Es tracta, mejoritàriament, d'objectes trobats en sepultures, elements d'ús quotidià que, en determinat moment, es van utilitzar per a guardar les cendres d'un difunt o bé formaven part d'un conjunt funerari.

L'exposició s'articula en tres àmbits que corresponen a tres moments determinats de la història del vidre en l'antiguitat: el vidre, un element de luxe, la popularització del vidre, l'evolució dels models. Estes fases il·lustren el desenrotllament de les tècniques de fabricació i decoració i, també, el procés pel qual el vidre va deixar de ser un producte escàs i costós per a convertir-se en un element molt comú en la vida quotidiana.

Amb este catàleg, complement idioni de l'exposició, es pretén presentar de forma senzilla i concisa els objectes de vidre exposats, i també proporcionar uns treballs de sintesi sobre la seua història i evolució a fi de facilitar el seu coneixement.

978-84-612-1167-8

MARQ