Homenatge a Alfred Russel Wallace. Selecció de textos. Nº 67. Sèrie Minor

Alfred Russel Wallace (1823, Usk, Gales.1913, Broadstone, Anglaterra) va ser un dels naturalistes de camp més importatns del segle XIX i el coautor, amb Darwin, de la idea que possiblement ha tingut més influència en el camp de la biologia: l'evolució de les espècies per mitjà de la selecció natural. Els articles "Algunes consideracions sobre una cria d'orangutan" i "Sobre la geografia física de l'arxipèlag Malai", primer i tercer d'aquesta selecció, són una mostra de la faceta de Wallace com a explorador de les illes que formen l'actual Indonèsia; "Sobre la tendència de les varietats a desviar-se indefinidament del tipus original ", també conegut com a "Assaig de Ternate", escrit en 1858, sintetitza els raonaments de Wallace sobre l'evolució de les espècies que esperonaren Darwin a concloure els seus treballs i publicar l'any següent el seu famós llibre, L'origen de les espècies. Per últim, "El deute de la ciència amb Darwin" i "L'inici d'un gran descobriment: La meua relació amb Darwin respecte a la teoria de la selecció natural", textos que tanquen la selecció, descriuen l'admiració honesta de Wallace cap a Darwin alhora que mostren la seua falta de conformitat amb alguns aspectes del darwinisme. Aquesta publicació s'enquadra en les activitats d'homenatge del Consell Valencià de Cultura amb motiu del segon centenari del naixement de Charles Darwin i els 150 anys de la publicació de L'origen de les espècies i vol corregir en part l'oblit de la figura de Wallace acostant al lector valencià una selecció dels seus textos.

978-84-482-5339-4

Consell Valencià de Cultura