Bruixes, beates i dones amb gràcia. El paper de les dones en la medicina popular al municipi de Pedreguer

No és cap secret que, sobretot a les zones rurals, sempre han existit eixes dones, veïnes conegudes per treure berrugues, per trencar l'enfit per intentar esvair la gelosia d'un infant que acaba de rebre la notícia que aviat tindrà un germanet nou a la llar o per ajudar a les dones a parir a casa i a fer que la llet brolle dels pits.Independement de si aquestes pràctiques són o no efectives, aquest vessant etnològic referit als rituals de sanació és innegablement una de les manifestacions més importants de l'etnomedicina, o altrament dit, d la medicina popular. Aquesta recerca etnogràfica pretén d'una banda, arreplegar aquestes pràctiques - en la seua majoria exercides per dones - i d'altra, contextualizar-les i fer-les valdre en tant que processos d'assistència informa que han anat modficant-se per a adaptar-se al temps present, sense perdre però el seu caràcter comunitari dins l'àmbit de les cures.

978-84-123086-2-4

Martín de Vidales i Ortiz, Irene.

IECMA (Instituts d'Estudis Comarcals de la Marina Alta).

Pedreguer

Valencià